Mart Hoogkamer, een frisse wind in de volksmuziek. Zijn talent voor zingen zit diep geworteld en hij staat symbool voor een nieuwe generatie in dit genre. Ondanks zijn jonge leeftijd heeft hij een dijk van een stem en zingt hij alsof hij al jaren in het vak zit. Hits als ‘Ik ga zwemmen’, ‘Neem er één van mij’, ‘Bieber van de kroeg’ en ‘Mijn oranje hart’ volgen elkaar rap op.
We kunnen niet wachten om mee te zingen – nee, te schreeuwen – met zijn nummers. Wij kijken er enorm naar uit om Mart met zijn band te verwelkomen!
Over Mart Hoogkamer
Met zijn deelname aan Holland’s Got Talent in 2016 startte voor Mart Hoogkamer een nieuw hoofdstuk in zijn leven. Hij bracht namelijk vrijwel meteen, samen met Willeke Alberti, de single ‘Lachen, Beetje Huilen’ uit. Uiteindelijk werd Mart tweede in het programma en dat bleek de start te zijn van een prachtige muziekcarrière.
In 2017 trad Mart onder meer op tijdens Muziekfeest op het plein en Dutch Valley en hij wordt als Grootste Talent genomineerd voor een BUMA NL Award. In het voorjaar van 2018 deed Mart mee aan het tv programma ‘4de Topper gezocht’ waar hij wederom als tweede eindigde. Zijn prijs was echt geweldig. Mart mocht optreden in de Arena tijdens de Toppers concerten. Voor Mart was dit ‘’een droom die uitkomt!’’ In 2019 was hij gast artiest tijdens de jubileumconcerten van Willeke Alberti in het AFAS theater in Scheveningen en in 2020 heeft Mart geschiedenis geschreven en is hij wereldwijd viraal gegaan met zijn vertolking van ‘unchained melody’. Vanaf een Spaans strand filmde hij zichzelf door het liedje te zingen en dit filmpje is inmiddels 6,7 miljoen keer bekeken. Op een zelf georganiseerd schrijfkamp met o.a. is de Monsterhit “Ik ga zwemmen” geboren. Mart besloot het nummer, net na de Corona lockdown, in 2021 uit te brengen. Alle records werden verbroken, van Spotify tot de Top 40. In 2022 verscheen een samenwerking met Maradonnie en kwam “Ik ben nog lang niet moe” uit. Dit nummer belandde in de Nederlandse Top 40 en is inmiddels goud. Uiteindelijk kreeg Mart het voor elkaar om Ahoy Rotterdam maar liefst twee keer uit te verkopen.